Słoneczka – Czego się uczymy?

MAJ

Tydzień I: Nasza ojczyzna
Tydzień II: Tutaj mieszkam
Tydzień III: Co słychać na wiosennej łące?
Tydzień IV: Nasi rodzice
Tydzień V: Ja i przyroda – wielka przygoda! Zwierzyniec – zajęcia prowadzone metodą ,,Dar Zabawy” F. Froebel

Umiejętności dziecka:
• Wykonuje ćwiczenia oddechowe
• Rozróżnia emocje i stara radzić sobie z ich przeżywaniem
• Opisuje nastrój za pomocą emotikonów
• Stosuje formy grzecznościowe
• Podejmuje aktywność zabawową
• Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
• Ćwiczy pamięć, recytuje wiersz
• Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
• Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
• Pokonuje nieśmiałość podczas wypowiedzi na forum grupy
• Zadaje pytania
• Opowiada historyjki obrazkowe
• Wykazuje zainteresowanie książkami
• Dzieli wyrazy na sylaby, podejmuje próby składania sylab w wyrazy
• Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
• Doskonali prawidłowy chwyt narzędzia do pisania oraz do wycinania
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
• Dostrzega rytmy, kontynuuje je
• Klasyfikuje przedmioty według różnych cech
• Przelicza elementy w zakresie 6
• Próbuje nazywać figury geometryczne
• Stosuje pojęcia: krótki, dłuższy, najdłuższy, coraz mniejszy, coraz większy
• Odnajduje szczegóły różniące dwa obrazki
• Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
• Śpiewa piosenki
• Gra na instrumentach
• Bawi się przy muzyce, rozwiązuje zagadki słuchowe
• Reaguje na sygnał dźwiękowy
• Poszerza słownictwo związane z muzyką
• Poznaje legendą związaną z powstaniem państwa polskiego i innymi regionami Polski
• Rozpoznaje symbole narodowe: godło i flagę
• Wskazuje Polskę na mapie, wie, jak nazywa się stolica Polski i najdłuższa rzeka – Wisła
• Poznaje właściwości soli, eksperymentuje z solą i kolorową kredą
• Obserwuje przyrodę z wykorzystaniem lupy
• Rozpoznaje i nazywa członków rodziny, interesuje się zawodami wykonywanymi przez rodziców
• Porusza się bezpiecznie poza terenem przedszkola
• Chętnie spaceruje oraz bierze udział w zabawach na świeżym powietrzu
• Bierze aktywny udział w zajęciach prowadzonych metodą Dar Zabawy – F. Froebla

Przejdź do treści Przejdź do menu